Заједница професионалних позоришта Војводине
Zajednica profesionalnih pozorišta Vojvodine
Szinházak közössége üzleti társaság
Comunitatea teatrelor profesioniste din Vojvodina
Заєднїца професийних театрох Войводини
Spoločenstvo profesionálnych divadiel Vojvodiny
Association of professional theatres from Vojvodina

Dejan Karlečik, najbolji glumac 68. FPPV-a

Pred ljudima koji su živeli Zrenjanin

Igrate ulogu Zrenjanina… Oko nas su ljudi koji su doživeli sličnu sudbinu?

Tokom rada na pripremi predstave veliku pomoć su nam pružili prvoborci zrenjaninske fabrike lekova ”Jugoremedija”, kada je nastala ona halabuka sa vlasnikom, Ninijem, otud i ovaj naš Mini. Boris Liješević i ja smo obilazili ovdašnje fabrike, pokazivao sam ih i govorio o tome koliko je u njima nekada bilo radnika, intervjuisali smo čoveka koji je bio predsednik sindikata u “Šinvozu”, koji su imali istu situaciju kao u “Jugoremediji”. Mnogo su nam značile priče tih ljudi. Nije to mnogo uticalo na promenu teksta, tekst je dramske strukture, nije dokumentarni teatar, iako su ga mnogi tako hteli najaviti. Uzima događaje iz bliske prošlosti, ali ih oblikuje na neki dramaturški način, ima primesa brehtovskog teatra, zbog songova, direktnog obraćanja publici, zbog tih iskoka, same priče koja se proživljava… Ne igraju se toliko te situacije, već publika sama prepoznaje situacije iz svoje okoline. Mislim da je veća odgovornost bila na pretpremijeri, premijeri, a evo i večeras, na festivalskom izvođenju, kada čujem da su u publici bili ljudi koji su se okupili nakon što su njihove fabrike propale. Uvek je veća odgovornost kada se igra pred tim ljudima, nego pred mejnstrimom. Opet, ovaj grad je dobar primer i dobar pokazatelj onoga što nam se desilo. Ova predstava ne daje rešenja i ne treba, takva je i dramaturgija, ali možda treba da pozove ljude da se zapitaju zašta nam se to desilo i kako smo dozvolili da od onakvog grada dođemo do nečeg što danas zovemo “Muzej destrukcije”. Nisam toliko brinuo o tome šta će reći “stručna javnost”, više me zanimalo šta će reći ti ljudi koji su nam pomagali u nastanku predstave, najvažniji mi je bio taj njihov “feedback”.

Lj. Stupar